Bekijk onderstaande video en de instructie in tekst om stap voor stap een evenement in te voegen. In de deze video wordt de focus gelegd op het aanmaken van een evenement en gebruiken wij een al ingevuld evenement om je een duidelijk voorbeeld te geven hoe een evenement ingevuld moet worden.
Ga naar app.thefeedfactory.nl en log in met je inloggegevens.
Na het inloggen kom je op de homepagina van The Feed Factory waar alle evenementen weergegeven staan.
Klik op het plusje naast het woord evenementen om een nieuw evenement aan te maken.
-
Klik op het plusje en kies NL, nu kunnen we beginnen met het invoeren van een nieuw evenement in het Nederlands.
Vul bij de 'titel' de naam van het evenement in (alleen de naam).
Beschrijf bij 'korte beschrijving' in 1 zin wat het evenement inhoud.
Bij de 'lange beschrijving' beschrijf je het evenement in maximaal 3 paragrafen. Voorzie elke paragraaf van een titel en geef deze Heading 2 (H2).
Bij de 'categorieën' kies je 1 tot maximaal 3 categorieën die het meest van toepassing zijn bij het evenement.
Bij 'Media' kies je minimaal 1 tot 5 foto’s (let op het moet een liggende foto zijn en geen tekst bevatten. Max. 10 Mb groot).
Bij 'Websites' plak je de URL/link naar je website en kies altijd algemeen als soort link. Het is ook mogelijk om hier een tweede of derde link naar bijv. ticket en/ of social media link toe te voegen.
Bij 'Waar' vul je de naam van de locatie in onder locatie item. Mocht de locatie nog niet bestaan, maak dan een locatie aan. Dit wordt toegelicht in een andere video.
Bij 'Wanneer' vul je in wanneer het evenement plaatsvindt. Dit vul je in onder het kopje specifieke data. Is het een evenement dat vaker plaatsvindt? druk dan op het plusje en vul meerdere data in + tijd. Is het een lang lopend evenement? Ga dan naar het kopje periodes/patroondata. En vul de startdatum en einddatum in.
Bij 'prijzen' kun je de ticketprijzen invullen met daarbij de juiste omschrijving en toelichting. Is het evenement gratis? Klik dan op het knopje gratis.
Bij 'promoties' hoef je voor nu niets mee te doen. Sla deze over.
Bij 'wie' vul je de algemene contactgegevens in van de organisator van het evenement. Dit komt op de website te staan.
Bij 'toegang' staat wie het evenement mag bewerken. Je ziet hier je eigen mailadres staan
Bij 'extra’s' staat de markeringen vaak al aangegeven. Hoef je niets mee te doen. Bij tags kun je zelf 1 tot maximaal 3 tags kiezen die bij jou evenement passen.
Eigenschappen hoef je niets mee te doen.
Je hebt nu alle velden ingevoerd om je evenement op te slaan. Mocht je het evenement nog willen wijzigen of aanvullen dan kan dat altijd. Je kunt je evenement vinden onder 'Evenementen'. Je ziet gelijk ook de status van je evenement. Als de redactie deze nog niet heeft bekeken dan staat het evenement nog op 'ter validatie'. Is je evenement 'groen', dan is deze gepubliceerd.
Wil je je evenement ook in een andere taal vertalen, dan kun je een nieuwe 'tab' aanklikken, de gewenste taal aanklikken en vervolgens op 'vertaal alles' klikken. Je ingevoerde Nederlandse tekst wordt gelijk vertaald naar de gewenste taal.
Heel veel succes met het aanmaken en aanpassen van evenementen!